au-pair in amerika

"In the end, we only regret the chances we didn't take"

Hallooo.

Ja daar ben ik alweer. Ik moet nu verder gaan vanaf zaterdag 4 januari, dus laten we dat maar doen.

Op die zaterdag was ik natuurlijk zo brak als wat, gebroken nacht, hele vlucht achter de rug, dus die heb ik lekker rustig aan gedaan. Ondanks dat heb ik toch een supersportief weekend gehad!
De zondag die daarop volgde had Evy het idee om naar ‘een tenniswedstrijd’ te gaan. Nou heb ik daar niet bizar veel verstand van (lees: zo goed als 0) maar dat leek me best een grappig idee. De wedstrijd was echter Brisbane International, en het was de finale. We zaten niet echt in de arena (tenzij je daar 200 dollar voor over hebt maar dat gaat me dan net een tikkie te ver), maar om de arena heen was er gewoon een soort evenement gebouwd met eet- en drinktentjes, stoeltjes, parasols, schermen om de wedstrijd op te volgen, minitennisbaantje, verkoelingsruimtes (was behoorlijk nodig met 35/40 graden) etc etc. Het was een onverwachts superleuke dag en heb van alles over tennis geleerd van Evy, en heb Lleyton Hewitt Roger Federer zien verslaan heuy! Dit was gewoon een hele relaxte zondag, en vooral het zonnetje, de Corona en de free merchandise deden het hem haha.

Die avond bleef Sylvia bij mij slapen want de volgende ochtend wilde we vroeg vertrekken naar Surfers om weer een dagje te gaan surfen. Dit was echt een heerlijke dag, en we hebben weer goed kunnen oefenen! Het waren ook goeie golven, alleen jammer dat bij Surfers Paradise alle surfers een beetje op een hoopje zitten, want er is maar een klein deel waar de golven goed zijn, anders kom je in een rip current terecht. We hadden de boards tot ongeveer half 4, en dat was ook precies op tijd, want nog geen 10 minuten nadat we ze hadden teruggebracht zag de lucht bijna helemaal zwart! Wij snel onze spullen pakken, douchen en aankleden en het winkelcentrum in gerend waarna de hel losbarstte haha. Ondanks dat toch een goeie dag gehad op het water!

Verder die week hebben we... tadam tadam… nieuwe hondjes gekregen! Ik weet niet of ik het al had verteld maar de hond Hendrix hebben ze de zondag voordat ik naar Bali ging weggedaan. Die hadden ze ook nog niet zo lang, misschien een week voordat ik in het gezin kwam. Maar het was een cattle dog en dat betekent dat hij (google) een veedrijvers hond is. Hij is gewoon gemaakt om te rennen, en vooral het vee bij elkaar te houden. En aangezien hij de kids een beetje als zijn vee zag, ontsnapte hij elke keer op onmogelijke manieren als ik bijvoorbeeld met ze wegging. Dit liep gewoon teveel uit de hand en hij was gewoon niet meer handelbaar. Heel zonde want het was echt een heel lief beest, maar hij gaat nu waarschijnlijk op een boerderij geplaatst worden waar hij veel beter op z’n plek is! Maar anyway, dus in die week hebben we wel twee nieuwe hondjes gekocht. Het zijn twee moodles als ik het goed heb (malteser x poodle) en ze zijn echt super schattig! Omdat ze geadopteerd zijn heten ze Max en Rover en ze voelde zich gelijk al helemaal thuis haha. Ook vinden ze het fijn om op mijn bed te slapen ’s nachts… Ach ja.

Dat weekend gingen we met Sylvia en Evy naar Femke in de Sunshine Coast, aangezien haar ouders net weer vertrokken waren naar Nederland, en haar hostgezinnetje ook nog op vakantie was. Dan voel je je natuurlijk best alleen, en wie kan je dan beter om je heen hebben dan ons? Haha. Op zondag zijn we (alweer) naar de Glasshouse Mountains geweest, maar deze keer is het goed gegaan. Bergje opgeklommen en daar een prachtige zonsondergang gezien! Helaas vonden de muggen het ook leuk daar en zijn we allemaal lekker lekgestoken (behalve Sylvia… lucky bastard). ’s Avonds hebben we pizza en sushi gehaald en filmpjes gekeken, like a real sleepover!

De volgende ochtend zijn we naar Alexandra Heads gereden, wat een strandje ergens naast Mooloolaba is, maar dan rustiger. De golven waren hier goed, dus Syl en ik hebben weer een board gehuurd en zijn weer het water ingegaan! We hadden echter één ‘goed’ board (een grotere, dat is makkelijker voor ons beginners) en één best wel kleine (wat juist veel meer een gevorderde board is, en dus voor ons veel lastiger). Toch ging het nog best goed, en hebben we af en toe van board gewisseld. In de avond hebben we met z’n alle pasta pesto gemaakt (lees: Femke heeft voor ons pasta pesto gemaakt). En niet te laat zijn we weer in de auto naar huis gegaan.

De rest van de week was geloof ik niet heel erg bijzonder. Ben afgelopen zaterdag met de kids naar de bios geweest in Southbank, heel spontaan. Dat was ook weer onverwachts heel leuk, en zij vonden het volgens mij ook reuze spannend. De film die we hebben gezien was Walking With Dinosaurs, en dat was voor kinderen best een leuke film denk ik haha. Daarna even snel sushi gegeten bij de sushi train en als toetje een froyo gehaald. Vervolgens toch nog even naar het strandje gelopen aangezien de bus nog lang niet ging, en daar beetje pootje gebaden en in het zand gespeeld. Ook was er nog een leuk marktje waar we nog een beetje over gestruind hebben. Het was echt een heel mooi moment, op het strandje met uitzicht op de skyline van de stad, livemuziek bij de restaurantjes, lachende mensen en kinderen, overal lichtjes… Deed me wel weer even beseffen hoe mooi en fijn het hier is en dat ik er echt van geniet!

Toen we na de busrit rond half 9 ’s avonds pas thuiskwamen heb ik ze gelijk in bed gestopt, en na 5 minuten waren ze vertrokken…
Volgende dag was ik natuurlijk vrij, maar er stond niet heel veel op de planning (voor het eerst). We hebben wel met het gezin ergens geluncht, wat volgens mij een soort sportclub moest voorstellen met een casino erbij? Er waren voornamelijk oude mensen en gezinnen met kleine kinderen… Maar goed, ik moet namelijk ook een beetje geld gaan sparen, dus kan niet meer heel veel gekke dingen doen, hoewel er nog wel heel veel leuke dingen op de planning staan. Zoals Melbourne! Op zondag avond was ik naar Nadine Fin gegaan (dat is mijn Duitse vriendinnetje, Fin is het eerste deel van haar achternaam, en noem haar zo anders kom ik in de war met mijn Nadine thuis, -niemand neemt jouw naam over hoor-) Daar heb ik gegeten met haar host ouders er ook bij, en daarna hebben we een hostel geboekt (vlucht hadden we al). Van 15 tot 17 februari zitten wij in Melbourne! Kijk er erg naar uit en ben ook wel heel benieuwd hoe het daar dan weer is!
Maandag ben ik met Sylvia naar de stad geweest, zij moest een paar dingetjes hebben en we hebben gewoon weer een gezellig middagje gehad. Ook heb ik ein-de-lijk mijn Australische vlag gekocht. Da’s leuk om in mijn kamer of zo op te hangen in Nederland… Maar dat is nog een heel vlaggendrama geweest. Eerst had ik bij Big W een vlag gekocht voor 5$, dacht ik. Er lagen pakketjes onder een voorbeeld vlag met dezelfde prijs, alleen stond er op Australian Apron. Nou ja, zo naïef als ik ben had ik geen idee wat een apron was (ja ja, lach maar) en dacht dat het gewoon een ander woord was voor ‘vlag’. Eenmaal thuis kwam ik er natuurlijk achter dat dat niet het geval was, want een apron is natuurlijk een keukenschort. Die vergeet ik ook nooit meer. Maar dan zijn we er nog niet, want de volgende dag was ik ook in Carindale met Alex en de kids, dus had gelijk dat schort teruggebracht. “Is there anything wrong with, love?” Vraagt de dame achter de kassa. Nouja, nee, maar dan moet je wel gaan uitleggen dat je dacht dat een schort een vlag was. Die keek me ook aan alsof ik ’n een of andere retarded was. Dus bij de volgende winkel, waar we kwamen hadden ze ook vlaggen en Aussie merchandise (hebben ze nu overal in de winkels, want zondag is het Australia Day). Dus ik koop een nieuwe vlag van mijn teruggekregen 5$, en eenmaal weer thuis heb ik 1 woordje gemist op de verpakking, ‘cape’. Dus ben ik nu ook de trotse eigenaar van een een of andere debiele regencape met de Australische vlag erop. Great.
Verderrrrr, hebben we vandaag noglast minute tickets voor Avicii kunnen bemachtigen voor vrijdag! Samen met Evy en Brenda ga ik daarheen, aah, snel nog Uncle David gebeld en geregeld dat hij kon oppassen! Zin innnn...

XOXOXO

PS: Hier mijn collages van afgelopen weken van mijn leukste iPhone foto's! Je ziet onder andere ook Bella in haar school uniform, want vamaf volgende week dinsdag gaat ze ook naar de 'échte' school!!