au-pair in amerika

Playdates, Straddie, surfen en kerst

Allereerst hoop ik dat jullie allemaal een hele fijne kerst hebben gehad en de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar!

Ongeveer een maand verder dan mijn laatste blog… Het spijt me diep dat ik het een beetje verwaarloosd heb. Eigenlijk wilde ik voor Bali nog een blogje schrijven, maar uiteindelijk toch geen tijd voor gehad, dus ik deel ze wel even op in 2 aparte…



Vorige keer vertelde ik als laatste over maandag 9 december. De rest van die week bestond uit een dagje Southbank met de kids, Alex’s verjaardag (including big sleepover met al haar teenage vriendinnen…), een playdate met Evy en haar kids Jack & Eliza, en Sylvia met die van haar, Darcy, Declan & Eamon. Dit was een spontaan supergezellig dagje en alle kinderen konden het ook heel goed met elkaar vinden! We hebben veel gezwommen en daarna (écht Hollandse) poffertjes gebakken!



Op de zondag die daarop volgde zijn we naar Stradbroke Island geweest, een eiland aan de kust van zuidoost Brisbane. We waren met Inge, Femke, Evy, Sylvia en ik. Je moest erheen met de ferry, wat een lekker boottochtje was van ongeveer een half uur, en op het eiland zelf kon je een bus nemen naar verschillende plaatsen. Het eiland was dan wel weer zo groot dat het ook daadwerkelijk bewoond was en er gewoon wegen waren. We namen de bus naar Look Out Point wat ten noorden van het eiland lag. Daar zijn we eerst even wakker geworden met koffie, chai lattes, muffins en croissants (niet te vergeten dat we tenslotte al 7u ’s ochtends de deur uit waren gegaan). Daarna hebben we een wandelroute genomen die ons leidde langs mooie natuur en een prachtige klif waar de schildpadden in de zee zwommen. Ook kon je op de rotsen staan, en als je niet voorzichtig was kon je zo naar beneden vallen want er stonden ook geen hekjes of iets.



Na deze (vermoeiende en hete) wandeling besloten we maar op het verlaten, paradijselijke strand te gaan liggen. We hebben ook nog een beetje gezwommen maar we durfden niet te ver, aangezien ‘Straddie’ ook best bekend staat om de haaien die er omheen zwemmen, en er waren bij het desbetreffende strand ook geen lifeguards of haaiennetten, dus better safe then sorry. Achteraf hoorden we ook nog dat een paar dagen voordat wij er waren er nog haaien waren gespot… Brrr, maar goed dat we dat niet toen wisten haha. We hebben daarna nog een paar strandjes afgelopen tot we bij een bevolkt strand uitkwamen waar we nog even hebben gelegen en gezwommen, en aan het einde van de dag namen we de bus terug naar de ferry om vervolgens aan het vaste land nog even te ‘dineren’ bij Sizzler, aangezien Evy ons hier graag mee naartoe wilde nemen… Dit was echter een all-you-can-eat kantine zonder enig sfeertje, en mijn host ouders hebben me ook hoofdschuddend aangekeken toen ik ze het vertelde (restaurant eigenaren hè…) Maar gelukkig was het wel lekker eten (vooral de toetjes).



De week daarop ben ik op dinsdag weer naar Wynnum geweest, deze keer met Bella, Xav en Evy & Eliza. Dit was ook weer een heerlijk dagje, de kids hebben lekker kunnen spelen en we hebben ook nog fish’n chips gegeten met z’n alle.



Ook heb ik verder die week nog wat kerstcadeautjes gekocht (lastig…) en op zondag was het eindelijk zo ver! We gingen surfles krijgen aan de Gold Coast! Helaas was Femke er niet bij want haar ouders waren die zaterdag gekomen, zij heeft heerlijk 3 weken rondgereisd en genoten maar ik heb d’r wel gemist hoor… Dus bleven we over met Sylvia, Evy, Brenda en ook mijn Duitse vriendinnetje Nadine ging mee. We zouden eigenlijk de les hebben in het beroemde Surfers Paradise, maar omdat daar de golven minder waren zaten we één plaatsje verderop, in Burleigh Heads (wat ook een heel mooi uitgestrekt strand was maar dan 100x zo rustig als in Surfers). Van te voren hebben we uiteraard nog wel even bij Surfers op het strand gelegen en wat rondgelopen, om maar even de toerist uit te hangen.



Daarna reden we met z’n alle door naar Burleigh, waar we van onze instructeur een rashie kregen (zo’n wetsuit shirt) en een surfboard. Met nog een paar andere mensen in ons groepje kon onze les beginnen. Ik had al wel eens eerder les gehad (Costa Rica, 3 jaar terug…) en eerder ‘gesurft’ (Mooloolaba, maar toen faalden we nogal haha) dus deze les was op zich wel meer dan welkom. Onze instructeur legde ons op grappige wijze de basis uit en liet ons ook veel proberen dus dat was heel fijn. Ik kan je alleen wel een ding vertellen, surfen is tig keer lastiger en zwaarder dan het lijkt, en zelfs als je dan denkt dat je je daar iets bij kan voorstellen, heb je nog steeds geen idee. Een paar van ons lukten het wel om op te staan, mij helaas nog niet en dat frustreerde nogal. Ik wilde het zooo graag en ik deed zooo hard mijn best maar het enige wat ik voor elkaar kreeg was een zoutwater spoeling door al mijn holtes krijgen en een aantal keer hard op mijn knieën vallen. Gelukkig beloofden mijn lieve vriendinnetjes toen de les erop zat dat we het snel weer gingen proberen (oke spoiler: heb inmiddels al weer een paar keer gesurft en het gaat steeds beter, ik kan al staan!) Als afsluiting van deze dag zijn we terug naar Surfers gereden en hebben we daar gedineerd bij Vapiano.



En toen was het dinsdag alweer kerstavond! We hebben niet veel bijzonders gedaan moet ik zeggen, al ben ik met Nyomee en de kids (minus Alex, die was een paar dagen eerder al vertrokken om vakantie te vieren met haar vader en haar groot ouders, en zou daar ook met kerst zijn) naar een paar straten gereden waar ze de huizen bizar versieren met lichtjes (die doen dan ook mee met een competitie geloof ik). We hebben daar wat rondgelopen en onze ogen uitgekeken. Als je dacht dat je de meeste lichtjes en kerstversieringen al gezien had, dan liep je iets verder en dan overtrof dat huis het weer. We waren ook niet de enige die op dit idee kwamen aangezien het aardig druk was, en dan vooral met de auto’s haha. Gelukkig zijn we weer veilig thuisgekomen waar Nyomee en ik nadat de kids in bed lagen nog cadeautjes hebben ingepakt.



De volgende ochtend was het natuurlijk kerst! Ik werd vroeg wakker geschreeuwd door overenthousiaste kinderen die hun cadeautjes aan het uitpakken waren. Dit was wel heel anders dan thuis, het was gewoon een massaslachting van cadeautjes, hup de een werd opengescheurd en zonder er goed naar gekeken te hebben ging de ander alweer. Gelukkig waren ze uiteindelijk wel blij met alles. Toen rond een uurtje of 11 hebben Nicholas en Nyomee ons gedropt bij Nyomee’s zus, waar haar kinderen (2 jongens en 1 meisje van mijn leeftijd), haar man, en hun broers en zussen en ouders allemaal waren. Kortom, een hele grote familie die ik nauwelijks kende haha. Ik had gelukkig merendeel al een keer ontmoet, en Bella en Xav waren te verlegen dus die bleven de hele tijd rond mij heen hangen, dus het was minder ongemakkelijk dan dat ik dacht dat het zou zijn. We hebben lekker geluncht en gepraat met z’n alle, en er was ook genoeg sterke drank aanwezig dus iedereen vermaakte zich wel. ’s Middags kwamen m’n ouders ook terug van het werk en toen hebben we nog tot ergens begin de avond nog wat rondgehangen om vervolgens naar huis te gaan waar iedereen (vooral de kinderen) doodop waren en lekker naar bed gingen!

De volgende dag was het op z’n Nederlands natuurlijk gewoon 2e kerstdag, maar hier kennen/vieren ze dat niet en was het Boxingday. Dit is wel een dag dat iedereen vrij is, behalve het winkelpersoneel aangezien op deze dag alle winkels extreme kortingen geven en de zomersale begonnen is. Ik zou pas om 6 uur ’s avonds naar Bali vliegen dus samen met Evy hadden we nog genoeg tijd om even te winkelen in Carindale! Het was echt een drukste van jewelste maar was wel heel grappig om het mee te maken.
Toen moest ik wel een beetje haasten terug naar huis, nog snel laatste dingetjes inpakken en toen heeft Nyomee me naar het vliegveld gebracht, waar ik alles prima kon vinden en uiteindelijk in het vliegtuig naar Bali zat!
To be continued…

LIEFS


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active