au-pair in amerika

"Doe je kikkers aan als je gaat zwemmen!"

Hoi hoi,

Sorry dat deze tweede blog uit het (meestal) zonnige en (bijna altijd) heerlijk warme Australië zolang op zich liet wachten. Ik kan er eigenlijk geen excuus voor bedenken, behalve dat ik elke avond meestal geen zin meer heb om uitgebreid een blogje te schrijven.

Met de kids gaat het steeds beter. Ze zijn denk ik wel helemaal aan me gewend, en luisteren als het moet. Toch hebben ze af en toe wel hun momentjes, waarbij ze wel wat grenzen opzoeken, maar na even afkoelen op hun kamer (en soms een goed gesprekje achteraf) zijn ze weer poeslief.
Ze vinden het ook heel leuk om met mijn vriendinnen te Skypen. Die krijgen complimentjes als"You're pwetty" "You're looovely" "You're butiful"en tegen mij:"When are we going to call Rose again???"
Met Alex kan ik het ook goed vinden. Het is wel een meisje die erg op zichzelf is, maarik kan ook gezellig met d'r kletsen. Ze helpt me nog steeds erg goed met dekindersen qua opvoeding zitten we wel op één lijn (ha ha). Ook houden we wel van dezelfde soort films, boeken en kleding, dus dat is altijd goed!
Verder zal ik wel even een weekschema geven:
Maandag - vrij, maar omdat veel aupairs dan moeten werken is dit gewoon een hangdagje, en tot rust komen. Het restaurant is dicht, dus N&N zijn in en om het huis, en alle kinderen zijn op de kindy of op school.
Dinsdag - kids zijn hele dag thuis, en normalitair zijn de ouders in het restaurant vanaf een uur of 3/4. Maar omdat het een rustige dag is blijft er soms ook eentje thuis.
Woensdag - Bella en Xavier hebben zwemles 's ochtends, waar ik tot nu toe elke keer ben mee meegegaan. Ze zwemmen omstebeurt een half uur, en meestal doen we daarna wat boodschapjes. De rest van de dag zijn ze thuis. Op dagen dat ik ze thuis heb, gaan we meestal picknicken en spelen in het park, zwemmen in het zwembad, films kijken of knutselen. Waarschijnlijk als ik de auto heb (kom ik zo op terug) kan ik ook wel met ze naar South Bank of naar het strand o.i.d.
Donderdag & Vrijdag - babies gaan naar de kindy van ongeveer 9 tot 3. In de tussentijd heb ik 'vrij' (wasjes- ophangen en vouwen en een beetje stofzuigen), en kan ik naar Carindale of de stad. Daarna zijn we in de avond weer alleen thuis en eten we met z'n viertjes.
Zaterdag - ouders gaan al aardig vroeg naar hun werk, want zaterdag is meestal wel de drukste dag. Alex moet (moest? volgens mij is ze ontslagen) 's middags werken, en heeft soms 's avonds feestjes (sleepovers)of dat soort dingen met vriendinnen. De hele dag en avond is het weer op Bells en Xav passen.
Zondag - vrij!!! Restaurant is dicht, en iedereen is thuis.



Om maar gelijk terug te komen op die auto, Nyomee is bezig met een auto regelen van haar zus die ik kan gebruiken. Waarschijnlijk breng en haal ik dan ook de kinderen wel eens naar en van school. Helaas zal deze auto geen automaat zijn waar ik me op had verheugd, dus wordt het links rijden nog een tikkeltje lastiger... We zullen zien, to be continued...



Afgelopen vrije dagen heb ik veel leuke dingen gedaan! Mijn tweede zondag hierging ik in de ochtend met mijn hele gezin naar een marktjein de buurt. Dit was heel gezellig en ik werd weer volgestampt met gek aardappel-voedsel.
In de middaghad ik met een Nederlandse au-pair (Sylvia) afgesproken in de stad. Zij was in dezelfde week aangekomen als ik.We hebben lekker geluncht, gewinkeld en voor de rest een beetje babbelend rondgelopen door het centrum (wat ik haar een beetje kon laten zien, aangezien ze er nog niet geweest was). Dit was super gezellig, en het was heel lekker om ook gewoon even in het Nederlands je zegje te kunnen doen. Begin van de avond gingen we allebei weer naar huis. Maar mijn bus ging naar het winkelcentrum in de buurt, waar m'n hostparents me tot nu toe hadden afgezet met de auto. Omdat ik wist dat Nicholas in het restaurant was, en er dus geen auto beschikbaar was om me op te pikken, dacht ik dat het wel een goed idee was om te gaan lopen. Een paar uur (ik overdrijf, maximaal anderhalfuur), kilometers en bezorgde telefoontjes van Nyomee ("Hi love, where are you? Are you okay??? You silly! Why didn't you called me, then I could've called you a taxi!") verder, kwam ik gelukkig heelhuids thuis. Bekaf natuurlijk, dus na het Skypegesprek met mama als een blok in slaap gevallen.
Sylvia en ik zouden eigenlijk die donderdag erop naar een Halloween party gaan, maar helaas moest ik werken tot ongeveer 10u en dat werd lastig met bussen...

In dede volgendeweekhad ik contact gehad met Femke, een Nederlandse au-pair die ik van de voorbereidingsworkshop kende. Zij stelde voor om de zondag daarop naar een soort festivalletje te gaan. Zij kende weer de Nederlandse Fauve, en vroeg of 'mijn' (hahaha) Sylvia misschien ook mee wilde, en zo hadden we een hele gezellige Dutch Day op zondag 3 november (was trouwens 30*C+, zo warm heb ik november nog nooit meegemaakt)!


Dit was echt een hele leuke dag. Het festival stelde niet veel voor, dus besloten we de ferry terug te nemen naar South Bank. Dit deel van de stad heeft onder andere een groot strand/waterparkje aan de rivier, wat een supermooi uitzicht geeft. We hebben daar een beetje rondgelopen, en over de Young Designer Market (superleuke spulletjes!!).
We hadden sushi voor lunch, en daarna gingen we naar Max Brenner, wat een heel bekende en lekkere chocolaterie scheen te zijn. En na onze heerlijke chocolade fondue kan ik dat volmondig bevestigen (ik ben niet goed in spreekwoorden). Hier hebben we gezeten tot het donker was, en we besloten om als afsluiter nog ergens koffie te drinken. We kwamen uit bij San Churro (weer een chocolaterie, shame on us). Waar we het naast onze Chai Latte, niet konden laten om toch een Churro's for Two te delen... Na een heerlijke dag belandde ik die avondweer veilig en wel in mijn bedje.






Verder gaat het erg goed met mij! Ik heb het onwijs naar m'n zin. Van die hoofdpijn gelukkig geen last meer gehad. Ik slaap en eet ook goed (zijn jullie allemaal weer gerust gesteld) en ik voel me erg thuis hier. Nog een paar grappige/leuke dingen die me opvallen hier:
- Neighbors is een soort Australische GTST, en we love it! Het hele gezin kijkt ernaar.
- De woorden thongs (slippers), togs (zwemkleding) en toads (soort vieze dikke padden/kikkers) deden er even over om tot me door te dringen wat het was, en om ze uit elkaar te houden. De zin "Bella, put on your toads before you go in the swimmingpool!" zorgde dan ook voor enige verwarring.
- De kinderen hier hebben al zwemles vanaf dat ze een baby zijn...
- De 0,50 cent munt is ongeveer 3x zo groot als de 2 dollar munt.
- Your manners zijn erg belangrijk. Dus je leert ook aan de kinderen, achter elke vraag komt "please" en daarna zeg je "thank you!". Altijd. Geen uitzondering.
- De Queen of England is ook de koningin van Australië. Oke misschien wist iedereen dit al, maar ik stond hier wel even perplex van.
- Ze zijn hier erg patriottistisch. De meeste producten zijn hier gemaakt, en waar het maar kan staat er dan ook Australia of Aussie op. Volgens mij zijn ze erg trots op hun land (they should be).
- Ja'mie - Private School Girl is een hilarische serie die ik niet kan laten om niet even te vermelden. Acteur (ja, acteur ja) Chris Lilley speelthet tiener high school meisje Ja'mie, met alle eigenschappen van dien.


Dat was het wel weer voor deze keer denk ik. Voor de komende dagen staat er weer veel leuks op de planning, en ik ben maandag ook nog eens jarig. Hopen op lekker weer!!!
Maar dat alles vertel ik volgende keer!

Veel liefs

PS: Ik heb de housetour opgenomen, en die bekijk je hieronderrrr:
(zelfs de muziek in de video is done by me)

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active