au-pair in amerika

First week in Brissy

Hi there!

Waar zal ik beginnen.
Oké, als eerste ben ik geland op Gold Coast en had ik een bus naar het centrum van Brisbane. Op het vliegveld raakte ik wat aan de praat met een meneer uit Maleisië die hier nu al een tijdje woont. We bleken ook in dezelfde bus te zitten naar de stad, dus onderweg vertelde hij wat over de dingen waar we langs reden.
We kwamen uit bij Roma St. en ik wist dat mijn hostel zich ook in die straat bevond. En na enige tijd lopen en zoeken kwam ik daar rond middernacht aan. Ik ben maar gelijk naar bed gegaan want iedereen in mijn slaapzaaltje sliep al.


De volgende dag moest ik om half 10 bij het Work 'n Holiday office zijn voor een presentatie en mijn simkaart + bankgegevens. Ik werd al om 6u wakker helaas, en ben toen maar rustig aan gaan ontbijten en wat rondkijken. Ondertussen had ik ook nog een paar korte gesprekjes met een van mijn kamergenoten (een wat oudere Zwitsersevrouw die aan het reizen was door Australië).
Eenmaal bij the office aangekomen zaten daar een aantal Fransen al op de grond te wachten. Tweedaarvan gingen uiteindelijk weer weg en toen bleven we over met zijn 3en. Met hen heb ik ook de rest van de dag doorgebracht, een mini stadswandelingmet lunch, en samen avondeten gemaaktterug in het hostel.
's Avonds deden we samen met tweeDuitsersmee aan Trivia Night in het hostel, waar we helaas dik verloren. Maar het was wel lachen.




Op vrijdag werd ik opgehaald door mijn nieuwe familie voor het komende half jaar! Ik was echt superzenuwachtig, maar uiteindelijk was Nicholas daar met de auto. We gingen als eerst naar hun restaurant (Deer Duck Bistro)waar ik ook Nyomee ontmoette. Zij heeft me een beetje alles laten zien, ook hun bar (Toro)een paar winkels verderop.
Toen ging ik met Nicholas de kids ophalen bij hun kindy. Het was heel leuk om ze eindelijk te ontmoeten en little Xavier wilde al gelijk m'n han vasthouden haha.
Eenmaal thuis aangekomen was het een heeel warm welkom. De hond was ontsnapt en de huissleutels waren vergeten. Gelukkig kwam Alex toen thuis en zij kon het raam van de keuken openmaken.
Verder was deze week een beetje elkaar leren kennen, en dan vooral de kids. We hebben al dingen gedaan als naar het winkelcentrum gaan, uiteten, naar Manly (een soort strand en speeltuin, vooral erg leuk voor de kids, maar je kan er ook goed hardlopen of de hond uitlaten), naar het park, zwemlesen naar het dogpark (speeltuin voor honden (?)). Maar vooral ook lekker thuis tv gekeken (ik ken alle afleveringen van Peppa Pig uit m'n hoofd), en bij het zwembad gehangen (jaaaaaaa).

De hele familie is superlief tegen me, en vraagt steeds of alles goed gaat. Met name Nyomee. Of ik goed eet, goed slaap, genoeg drink etc. Ook Alex is een hele lieve meid die me heel erg goed helpt met de kids als N&N allebei in het restaurant zijn.
Ook word je als je in dit huis woont spontaan fan van One Direction haha. Alex is zaterdag naar hun concert geweest, en ook Bella wil niks anders luisteren dan hun liedjes. En elke avond krijgen we dezelfde mededeling: "You know who I'm going to marry? All of the One Direction!!!"
Wat ook wel grappig is, is de kennis over Nederland.
"So, do you talk like Dutch there? Or English?" of "I thought you're only allowed to smoke weed in Amsterdam!"
Verder waren ze verliefd op de stroopwafels (caramel waffles) en de hagelslag (sprinkles) maar het drop heb ik maar in mijn eentje moeten opeten (geen probleem).

Sooo I think this is it. Ik moet ook een beetje opschieten want de kids zijn home van kindy, dus ik moet denk ik met de dinosauriërs spelen, zwemmen, dansen, Peppa Pig kijken o.i.d.
Volgende keer vertel ik wel weer meer, en zal ik nog een Home Tour maken!

Liefs!

PS1: Gefeliciteerd lieve Oma! Ik denk aan je, en probeer je vanmiddag even te bellen!
PS2: Nog een lieve uitspraak van Bella: "I wish you could stay here forever!"
PS3: Ik vertel nu wel alleen de lieve dingetjes van de babies, maar ze kunnen ook erg naughty zijn! Ik heb al twee dagen erge koppijn, en ik blijf Nyomee wel vertellen dat het niet door hen komt, maar misschien toch...

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active