au-pair in amerika

Kuala Lumpur

Helo! (Maleis voor hallo)


Laat ik maar gewoon verdergaan waar ik was gebleven.
Vanaf KL airport pakten Jan en ik de trein naar het Centraal Station en vanaf daar een taxi naar het hotel. Niet veel gedaan verder, alleen 's avonds in de buurt ergens gegeten.
De volgende dag pakten we de metro naar de Twin Towers. Daar wilden we ook eigenlijk naar boven, maar ze waren al vol voor de rest van de dag (?!?). Nou goed, toen gingen we maar naar het winkelcentrum (het was te warm om de hele dag buiten rond te sjokken). Dit was een hele grote mall, met allerlei verschillende soorten winkels, restaurantjes en boetiekjes. We hebben als lunch heerlijke (dure) sushi gegeten (dat was mijn eis van de dag). Daarna zijn we toch naar buiten gegaan en hebben we bij het park vlakbij wat gedronken. We zaten gelukkig overdekt, want er waren de hele tijd korte stortbuien... Dit haalde ons over om toch maar terug naar het hotel te gaan, en 's avonds er alleen nog even op uit om ergens wat te eten (Jan neemt mij de hele tijd mee naar van die gekke lokale tentjes waar je zelf je eten op moet scheppen en met plastic bestek moet eten. Ik ben elke ochtend blij geweest dat ik niet ziek was. Begrijp me verder niet verkeerd, het is heerlijk eten en kost geen fluit.) Daarna waren we wel een beetje verdwaald, maar daardoor wel weer een stadswandeling gehad.







Op zondag waren we in de ochtend bij het hotel gebleven (ik ging elke keer heel laat slapen, en dan moet je toch weer vroeg op, dus ik was moe). 's Middags zijn we naar het grootste vogelpark van de wereld geweest (zeggen ze). Dit was een heel mooi park met allemaal mooie vogels die gewoon los- liepen en vlogen. Het was wel heel interessant en mooi, maar op een gegeven moment had je het wel gezien toen de zoveelste pauw voorbij kwam waggelen + het was best warm. Toen besloten we maar om naar China Town te lopen om vervolgens wat marktjes af te struinen en bij een cafeetje wat te drinken tot het avondeten, en we hebben het niet te laat gemaakt want rond Christelijke tijd waren we weer terug in het hotel.
Maandag hebben we lekker niks gedaan! Alleen bij het zwembad gehangen en 's avond op de hoek wat gegeten.





En dan vandaag, de laatste dag. We hebben de metro gepakt naar de KL Tower (televisie en zendmast of zoiets). Maar we gingen er nog niet gelijk op, want ik had het idee om te wachten tot zonsondergang want dan heb je het uitzicht tijdens het licht, de sunset, en het donker. In de tussentijd zijn we een beetje door het stadscentrum gelopen en weer verkoeling gezocht in wat warenhuizen. Rond half 6 gingen we naar de toren toe en kochten we kaartjes voor het bovenste dek (= beste uitzicht). En omdat ik gelijk had, zagen we een mooie zonsondergang op 300 meter hoogte met een 360 graden uitzicht op heel Kuala Lumpur.
Iets later zijn we teruggegaan naar het stadscentrum en hebben we gegeten bij een superleuk straatje met allemaal eettentjes.



En nu zit ik dit in mijn hotelkamertje allemaal te typen. Zoals ik al zei in de vorige blog, morgenochtend vlieg ik naar Australië. Ik kom daar rond 8/9u 's avonds aan (Australische tijd).
Ik moet zeggen dat ik dat idee nog wel heel onwerkelijk vind, maar wel echt supertof. Azië heb ik nu al een paar keer gezien, maar inAustralië ben ik nog nooit geweest. Ook kom ik bij totaal vreemde mensen terecht die ik alleen een paar keer heb gesproken over de mail en Skype. Vrijdag zal ik hun ontmoeten. Maar dit betekent niet dat ik er niet onwijs veel zin in heb!
Ik laat wel weer wat horen als ik weer wat te vertellen heb.



Heel veel liefs uit (nu nog) Maleisië!


PS: Voor vlog nummero 2, een rondleiding door onze luxe hotel suite, kijk je hierrrrr:


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active