au-pair in amerika

"It's like an angel..."


PS: ik wilde zoals gewoonlijk foto's toevoegen maar het hele programma wilde écht even niet meewerken dus dat doe ik later wel.... In elk geval hier het verhaal.

Oh oeps…. Voor mijn gevoel is het 2 weken geleden dat ik voor ’t laatst een blogje had geschreven, dit blijkt alleen 2 maanden… (WAT? De tijd vliegt?! Voor ik het weet sta ik weer op Schiphol). Mijn diepste excuses hiervoor haha.

In de tussentijd is er uiteraard veel gebeurd, onder andere mijn 5 maanden en 6 maanden jubileum (weg van huis & bij het gezin haha…) Vandaag namelijk ben ik ook precies 6 maanden bij het gezin, zolang als mijn contract liep dus eigenlijk.


Laat ik maar als eerste beginnen met de plannen voor de toekomst voordat ik het hele verleden bespreek. Ik ben nog steeds bij de Cooper family en hier zal ik ook nog blijven tot begin mei. En dan… rond 4/5 mei zal ik verhuizen naar Sydney! Hoe ongelooflijk het ook klinkt, maar ik zal nog voor 2,5 maand gaan aupairen bij de Stafford family, weet je nog, het gezin waar ik als eerste contact mee had en die uiteindelijk voor een andere aupair kozen (zie een van mijn eerste blogs). Ik heb hier superveel zin in en het lijkt me ook heel leuk om nog een andere stad (en dan wel Sydney wow) te ontdekken J. Aan de ene kant vind ik het lastig om dit gezin te verlaten, wat wel echt mijn familie is geworden en waar ik me helemaal thuis voel. Maar aan de andere kant ben je op een gegeven moment ook wel weer toe aan iets nieuws… Dusss waarschijnlijk is mijn volgende blog vanuit Sydney (en met mijn tempo al helemaal).



Maar goed. Om maar even heel ver terug in de tijd te gaan… Het eerste weekend wat ik me kan herinneren na Melbourne was Future Music Festival! Dit was in één woord geweldig! In de ochtend was ik eerst naar Brenda gegaan waar we ons even hadden klaargemaakt en toen rond een uur of 1 ontmoetten we Sylvia en Evy op het terrein. Al snel daarna begonnen de eerste acts al en het was echt super tof. Het was wel erg warm maar dat maakte ook allemaal niet uit. De hele dag door hebben we op verschillende podia Martin Garrix, Naughty Boy, Rudimental, Hardwell, Deadmau5 en nog veeeel meer gezien & ook superveel leuke mensen ontmoet! Het ging op het terrein door tot een uur of 10 ’s avonds en daarna zijn Brenda en ik nog uitgegaan in The Valley (uitgaansgebied van Brisbane) tot in de vroege uurtjes haha. Uiteindelijk dus wel meer dan 16 uur achter elkaar doorgefeest. En het was heeeerlijk. Ik was hier ook eindelijk wel eens aan toe na ongeveer elke vrijdag- en zaterdagavond te moeten werken… De volgende dag met Bren naar de stad geweest om daar onze brakke koppen weg te eten met sushi en Hungry Jack’s haha.


Het weekend daarop was Femke’s laatste weekend als aupair in Brisbane… Dit hebben we gevierd (?) door haar een afscheidspicknick te geven op Southbank. Dit was wederom erg gezellig met alle Dutchies, en als afsluitertje hebben Denise en Brenda nog een filmpje bij mij gekeken thuis.


Het weekend daarop ben ik naar North Lakes gereden naar Denise toe, waar we een suuuper lekker dagje hebben gehad. Bij haar thuis in de jacuzzi en aan het zwembad, en nog naar het strand bij haar in de buurt. Met als afsluiter in de avond film gekeken en gedineerd bij de sushitrain! Yum!


Op 18 maart was het Bella’s verjaardag! De kleine meid werd 5 jaar, maar naast een verjaardags ontbijt en cadeautjes was het niet veel bijzonders… Ik had haar een stijltang gegeven (vond Nicholas minder leuk, hij vind dat Bella op een eng kindmoordenaartje lijkt met stijl haar… ok dan) en ze had oa een viool gekregen van haar ouders (omdat ze het geluid zo mooi vind wilde ze het leren spelen… ahw).


Verder in die week ben ik naar de Dutch Shop geweest, dit is een klein winkeltje op zo’n 20 minuutjes rijden van mij. En wat was dat leuk! Het stelde niet veel voor, maar ze hadden echt alles! Ik heb ook lekker ingeslagen met pepermunt, groene thee, stroopwafels, drop, Zwitsal body lotion, muisjes en Napoleons hihi.


In het weekend zijn Denise en ik naar The Valley gegaan om onze tattoo te laten zetten! We hadden het er die week daarvoor al over dat we het wel heel graag wilden maar besloten toch nog een weekje te wachten haha. Ik heb ‘no worries’ op de zijkant van mijn pols, en dat staat voor Australië en mijn tijd hier. Aangezien elke Australiër dat wel 10x op een dag zegt, en het ook wel een hele mooie gedachte is eigenlijk, gewoon geen zorgen. Zo is het leven hier ook heel erg, niet te veel stressen, laid back, en wat vandaag niet kan komt morgen wel. Denise heeft het woord ‘Joy’ op dezelfde plek.


In het weekend van 30 april was Femke weer even terug in Brisbane na het reizen met haar zus, omdat dit haar echte échte laatste keer was in Brisbane en Queensland besloten we om met de ras Dutchies (haha, Sylvia, Brenda, Femke, Evy en ik) te roadtrippen naar Byron Bay. Hier was het 1 uur later, omdat het in New South Wales ligt (zelfde staat als Sydney) en daar doen ze wel aan zomer- en wintertijd (raar land, ja ik weet het). Het was ongeveer zo’n anderhalf/twee uur rijden. Ik ben trouwens echt verliefd geworden op dit plaatsje! Wat ontzettend mooi, relaxt en laid back! Het ligt ook vlak aan het (supermooie, grote, uitgestrekte) strand en er is 0 hoogbouw te vinden. Het dorpje bestaat ook eigenlijk uit 1 straat vol met leuke winkeltjes en koffietentjes en dat soort dingen. Precies groot genoeg. Op zondag hebben we gewoon een beetje rustig aan gedaan, en beetje over het strand gelopen en het plaatsje verkent. Omdat we in een hostel sliepen, sliepen we ook met andere mensen op de slaapzaal en met die meiden besloten we ons welkomstdrankje te verzilveren die je kreeg van het hostel! Dit was heel gezellig, en toen zijn Brenda en ik samen met de Britse Hannah (een van onze roommies) nog naar de bottleshop gegaan en daar hebben we 2 boxes of goon gehaald (de goedkope wijn, uit een doos haha. Hannah vertelde dat iedereen dat hier drinkt als ze 14 zijn, beetje zoals wij Breezers drinken), maar het was gewoon normale wijn en goedkoop dus dat was goed. We zaten in ons tuintje van onze kamer en toen kwamen er ineens nog allemaal andere Denen, Noren en Britten binnen lopen. Helaas werden we uit het hostel gezet omdat het na 10en stil moest zijn (de gozer van de “security” staff kwam binnenlopen, en uiteraard vraag ik hem om onze ‘alcoholic club’ te joinen, om er vervolgens achter te komen dat hij bij de crew hoorde, en je uiteraard geen alcohol mocht drinken in het hostel… oeps haha. Gelukkig zijn we in Australië dus kan er alleen maar om gelachen worden door iedereen).


Toen zijn we maar met z’n alle uit gegaan, naar een soort halve openlucht club, wat ook heel leuk was. We zijn geëindigd op het strand, en hebben zelfs nog even een nachtduik genomen terwijl de maan weerspiegelde op het natte zand en de vuurtoren zijn licht rondzwaaide, dat was wel heel bijzonder.


De volgende dag zijn we naar het lookoutpoint gegaan (waar de vuurtoren staat), en daar bevind zich ook het meest oostelijke puntje van Australië. Dat was toch wel heel bizar! Het leek net of je naar het einde van de wereld keek, zo de oneindige zee in. We hebben zelfs nog dolfijnen gespot! Vervolgens zijn we doorgereden naar Nimbin, wat echt hét hippieplaatsje van Australië is. Het lijkt wel of de tijd er heeft stilgestaan. Ook staat het er bekend om haar wietgebruik haha. Ongeveer alles daar heeft ermee te maken. We hebben hier geluncht en een klein museumpje bezocht. Toen was het alweer tijd om aan de terugreis te beginnen. Onderweg zijn we nog gestopt aan de Gold Coast en hebben we nog even op het strand gelegen, en in Surfers Paradise hebben we nog een beetje avond maar we hadden allemaal niet zo super honger. En vervolgens was het toch écht tijd om afscheid te nemen van Femmie, die ik ook pas waarschijnlijk weer in Nederland zie. Dit is toch wel een heel bizarre gedachte… maar gelukkig is Nederland zo klein, dus we zullen elkaar sowieso nog wel zien! Fem, je was een super toevoeging aan mijn Australië adventure, en ben blij dat we vriendinnen zijn!
Het weekend daarop maar weer rustig aan gedaan, lekker naar de film in Southbank met Brenda, Ieke en Evy. De film Ride Along gezien, wat heel hilarisch was haha. Om de traditie maar voort te zetten, de week daarna op zondag maar weer naar de film, maar nu eindelijk naar Divergent! Ik had het boek gelezen in de weken ervoor en de film kwam hier pas op 10 april uit! Het was super om hem eindelijk te zien, er waren wel een aantal dingen anders dan in ’t boek maar dat maakte het niet minder leuk. De dag geëindigd in San Churro’s waar we aardbeidjes in gesmolten chocola namen en verse muntthee! Dat schijnt dus trouwens helemaal niemand te drinken hier. We vroegen of ze muntblaadjes hadden. Dat hadden ze gelukkig, en toen we vroegen of we dan gewoon heet water erbij mochten keken ze ons een beetje vreemd aan… Maar ze begrepen ons gelukkig helemaal goed en wij waren allemaal gelukkig met onze muntthee haha!


De volgende dag, op maandag, ben ik weer naar North Lakes gereden, deze keer om op ziekenbezoek te gaan bij Denise… Ze is al een tijdje niet lekker en ik heb d’r naar de dokter gereden, waar ze te horen kreeg dat ze misschien wel glandular fever heeft (pfeiffer)… Dit zou wel heel rot zijn, maar ze is nu bezig met bloedonderzoeken enzo.


Rond een uur of half 5 ben ik naar het vliegveld gereden om Brenda op te halen die in Cairns was geweest. We hebben samen in Paddington (superleuke buurt in Brisbane) nog gegeten bij een Italiaans restaurant gerund door superleuke Turken haha. Brenda was hier al eerder geweest dus we hebben nog lang met al die mensen zitten kletsen en kregen nog allemaal thee en toetjes, en uiteindelijk hoefden we niet eens te betalen! Superlief, en mooi meegenomen natuurlijk haha we zaten allebei bomvol!

Ook heb ik de afgelopen tijd veel dingen met de kids gedaan. Op donderdag en vrijdag bracht ik ze altijd naar school, en ik haalde ze de hele week. Op de dagen dat ik alleen Xav had, spraken we wel eens met of bij Brenda af, dan konden hij en Willem (haar 3jarige) lekker spelen en wij lekker kletsen! Zo hebben we ook een leuke speeltuin ontdekt bij de Powerhouse in de buurt. Verder gaan we nog geregeld naar Southbank en Wynnum, wat ik ook nog steeds een heerlijke plek vind! De kinderen vinden het ook geweldig, met een grote speeltuin, strand en natuurlijk zwembad. Hebben Bren en ik vanochtend zelfs nog afgesproken met de kids! Ik weet zeker dat ik ze allebei heel erg ga missen… Vooral Bella, die wel eens met uitspraken komt als “we’re really best friends” en “you’re my sister” en “I love you!!!!!!”


Nu hebben de kids net 2 weken vakantie gehad, waarvan Bella een week in Melbourne was weer. Na ’t weekend beginnen alle scholen weer dus dan komt er weer iets meer routine haha, misschien wel goed voor de laatste 2,5 week.


Verder zijn we vanavond uiteten geweest, een supermooi en gezellig restaurant aan ’t einde van de uiterste pier, met veel seafood. Het was erg lekker, maar toen ik zei dat ik het zo lekker vond “it’s like an angel pissing on my tongue” keken ze me allemaal een beetje raar aan. Dat was geen Engelse uitdrukking, dat blijkt maar weer…….

FIJN PAASWEEKEND ALVAST IEDEREEN! (Hier waren vandaag, Goede Vrijdag alle winkels dicht en mochten we geen vlees eten? Apart…)

Veeeel liefs en kusjes

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active